dimarts, 26 d’agost del 2008

TOT NAVEGANT PEL MAR DE VI


Faig meu el títol del llibre de Thomas Cahill, Navegando por el mar de vino, que m'ha acompanyat en el meu periple per les terres d'Homer.

En un altra ocassió en parlaré d'aquest llibre, un merescut homenatge a les persones que van fer possible el naixement del teatre, de la literatura, de la filosofia....

Feia temps que somiava amb viatjar a aquest país i, certament, he sentit la presència de les Muses prop del Mont Parnàs, que diuen que és la pàtria dels poetes, m'he acostat al melic del món, allà on va viure la Pítia i on els set savis de Grècia van escriure les màximes "Coneix-te tu mateix" i "Res en excés", he escoltat el cant de la ninfa Castalia i m'he acostat al vertígen d'Egeo, desesperat, al Cap Súnion, he vist el presumpte rostre d'Agamèmnon, les petjades del perseverant Schliemann i l'homenatge a una deesa verge, els dèus ens van ser favorables i aquest és el meu petit homenatge.

En la foto estic al costat de les columnes del temple d'Apol.lo, a Delfos.

Sílvia